zondag 3 augustus 2014

Rommelmarkt


In de maanden juli en augustus is er iedere zaterdag een kofferbakverkoop in Apeldoorn aan het kanaal. Het is altijd leuk om over rommelmarkten heen te lopen. Je komt altijd wel iets tegen wat je kunt gebruiken. Of juist niet. ;)

Afgelopen zaterdag gingen wij dus op pad naar Apeldoorn. Het was wel erg warm, maar onder de bomen zeker goed te doen. Ik ga altijd met een open mind er naar toe. Je weet nooit wat je er tegenkomt.......


Echter, bij het eerste kraampje was ik al verkocht. Ik zag een hele mooie oude zilveren kleine theepot. Nu wil het zo zijn dat ik echt niets anders drink dan thee. En dan bedoel ik ook echt niets anders. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat gaan er hier potten en potten thee doorheen. Dochterlief drinkt ook alleen thee dus jullie snappen wel hoeveel dat bij elkaar is. Ik had laatst al een hele mooie tinnen theepot gekocht bij de Potstal, maar ik vind het altijd leuk om af te wisselen.
Daarnaast mag dochterlief maar één soort thee en mag er in die theepotten dus geen andere thee gezet worden. Ik vind het wel lekker om ook daarin af te wisselen, dus wij hebben verschillende potten voor verschillende smaken thee. Maar ik dwaal af......

De theepotten collectie:

Ik zag dus op het kraampje die mooie theepot staan. Meestal zijn deze van binnen erg vies en denk ik gelijk "daar ga ik geen thee in zetten". Maar tot onze verassing was de binnenkant brandschoon. Het formaat was eigenlijk hetgeen waar ik voor viel. Leuk klein. Precies genoeg voor 2 koppen. Dus ja, de deal was snel gemaakt. 

Verder kom je altijd allerlei dingen tegen waarvan je tegen je kinderen kunt zeggen "Oooooh! dat heb ik vroeger ook thuis gehad" of "Dat zag ik bij mijn oma ook altijd staan". Oftewel, zoals iemand op de markt zei 'Troep voor 50 cent'. Ach ja, wat ik niet leuk vind kan een ander geweldig vinden.


Na verder gelopen te hebben, kwamen we op de terugweg nog 2 mooie oude tinnen lepels tegen. Weet nog niet waarvoor ik ze ga gebruiken, maar ze moesten wel mee. Manlief had meteen zoiets van, hebben we thuis nog niet genoeg van die oude meuk? Nee dus. Mooie oude lepels gebruik ik voor van alles, dus deze krijgen vast ook wel weer een plaatsje!

Verder staat er binnenkort nog een leuke klus op het programma. Wat dat is vertel ik later. Maar het heeft wel weer met veranderen te maken. Spannend!

Liefs, Marjan

6 opmerkingen:

  1. Heel mooie theepot !
    Vooral dat matte eraan vind ik super .
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Ik ben ook een theedrinker, hier gaat ook heel veel thee doorheen op een dag. Het houten kastje bij ons in de keuken is ons theekastje. Vol met allerlei smaken thee en mooie theekopjes. Heerlijk!!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik drink zelden thee, daar moet ik echt zin in hebben en dat komt niet zo vaak voor. Ik ben veel meer een koffieleut!
    Ik heb altijd wel een zwak voor theepotten hoor, het heeft altijd iets gezelligs en het staat ook leuk in de kast ;-)
    Je hebt leuke dingen gevonden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie theepot....leuk om naar zo'n markt te gaan, je weet nooit waar je mee thuiskomt. Hier gaan ook veel liters groene thee naar binnen.
    Gr Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die theepotten; zelf ook een theeleut maar zet nooit thee in een pot bedenk ik me nu. Ik hang mijn theezakje of nog liever een zeefje met losse thee liever in een theeglas. Maar ik zou ze zo 'voor de sier' wegzetten, dat wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marjan, ik kom vandaag voor het eerst bij je kijken:) Leuk dat je mijn fb uitnodiging hebt geaccepteerd, ik zag je zo vaak voorbijkomen haha. Ik ben een koffieleut maar ook zeker een theeleut hoor! Vind je plaatjes erg mooi. Nog een fijne dag! Groetjes Nathalie ( Thuis bij Huis & Haard)

    BeantwoordenVerwijderen