zaterdag 8 november 2014

Schilderen

Na wat overleg. Nou ja overleg, meer gewoon zeggen dat het "écht veel mooier is", ging manlief overstag. Hij heeft alle kozijnen in de woonkamer ook Lino geschilderd. Ik ben er zo blij mee! Het straalt zoveel meer rust uit.


Als de zon schijnt valt het niet zo op, maar als het wat donkerder wordt geeft het zoveel meer sfeer.
Eenmaal bezig ga je vanzelf andere dingen zien die je ook nog even wil doen. Zo werd ook meteen de deur van de veranda maar gedaan. Deze hebben we in een mooie matte bijna antraciet kleurige grondverf geschilderd. De witte deur vond ik zo storend. Ook de schouw stoorde me erg. Hij was door de tand des tijds aangetast en zag er niet meer uit. Ook vond ik hem niet meer bij de sfeer passen die ik wil. Dus op een mooie zonnige dag de stoute schoenen aangetrokken en de schouw in Piombo kalkverf geschilderd. Ohhh wat ben ik er blij mee! Wat een kleurtje al niet doet... Hij gaat nu mee in de sfeer en alles wat je er bij of op zet staat meteen veel mooier!


Nu alleen nog de witte kruizen van het hek schilderen, maar daar is het nu geen weer voor en ik moet er nog een kleurtje voor zoeken. Ze moeten natuurlijk wel bij de rest passen.
Maar de veranda kan zo de winter wel door!

Zoals jullie al zien ben ik al helemaal in kerstsferen. Bij de Action een knuffelig rendierhoofd gekocht. Staat super leuk! Het hoeft niet altijd serieus te zijn om indruk te maken. ;)


Liefs, Marjan

24 opmerkingen:

  1. Helemaal geweldig zeg....is dit ook van Carte Colori....? Ben al tijden bezig manlief te overtuigen....maar tot nu toe ziet ie al het werk nog niet zitten......
    Je boft maar met manlief.......hij doet zo veel........Echt je hebt een prachtig sfeervol huis. Geniet keer op keer van je mooie huis en sfeerbeelden.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat doet kleur toch veel met een huis. Dit is mooi geworden. Veel meer eenheid.
    Geniet ervan. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een mooi veranda, zo sfeervol , ik ben er helemaal weg van .
    En jouw rendier is echt een cutie .
    Lieve groet
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel rustiger. Ik ben ook begonnen, maar heb nog maar 1 kozijn af hi hi
    De webwinkel neemt even veel tijd in beslag, maar hij is bijna af.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een kleur al niet kan doen!
    Wat heb je een sfeervolle veranda en je knuffel rendier.......helemaal top zo hoe hij daar hangt!

    Fijn weekend.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. TOP!! heel erg mooi geworden, das genieten!
    ik vind het ook veel mooier zulke kozijnen, maar ja.........................je kent t wel:(
    je deur is gaaf zeg, eigenlijk alles, haha
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi en gezellig heb je het, Marjan! De kleur staat mooi en wat een leuk rendier van de a. Wat een leuke spulletjes hebben ze daar toch, moet er nodig weer eens naar toe, geloof ik. Geniet van je creaties in en om huis.

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij zijn boven begonnen met sculptura op de kozijnen en deuren. En die kleur wil ik ook gaan doorvoeren naar beneden.
    Voelt gewoon goed als alles mooi doorloopt. En natuurlijk doen onze mannen dat maar al te graag voor ons...
    Word die bank van jij niet erg vochtig daar..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er super uit!! Ik ben helemaal weg van je vouwgordijnen, ben dol op linnen. Het verwerkt zich ook zo fijn.
    Kom niet uitgekeken bij je
    Fijn weekend verder
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi je kozijnen ... ik heb het rendier ook maar dan op zoonlief zijn kamer ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel mooier hoor zo je kozijnen...tsja..die mannen...die begrijpen er helemaal niets van....hihi...
    Fijne Zondag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi je kozijnen in de lino. Grappig die kop aan de muur, leuk hoor!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij boft met z'n man hoor! Als er hier ooit een ander kleurtje op moet zal ik het helaas zelf moeten doen..mijn manneke heeft een hekel aan schilderen;) maar het is echt super mooi! Meer eenheid! Je veranda met rendier knuffel = helemaal mooi!! Geniet ervan!
    fijn weekend
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi geworden, hoor. Prachtige kleur voor je deur ook.
    Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig geworden, heerlijk sfeertje binnen en buiten :-)
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi dat je kozijnen meegeverfd zijn, bij ons gaat dat jammergenoeg niet, we hebben kunststof kozijnen �� wel makkelijk in onderhoud maar veel kinder mooi dan houten kozijnen.
    Gezellige veranda heb je.

    Fijne zondag.
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Marjan,
    Afgelopen week heb ik ook zo'n rendierkop bij de Action gekocht. Ik ga deze buiten naast de voordeur ophangen rond de kerstdagen. Leuk ding he.
    De rest ziet er sfeervol uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi geheel onder de veranda, je zou er zelfs in de winter gewoon lekker gaan zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi als de kleuren overlopen. Ziet er allemaal sfeervol en gezellig uit.

    Fijne zondag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig plekje is dat geworden zeg: de kleuren zijn geweldig mooi!
    Leuk dat rendier hè!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat kan een andere kleur gelijk een heel andere sfeer geven hè? Erg mooi geworden. Onze oudste dochter is ook helemaal weg van dat rendier. Hij hangt boven d'r bed de wacht te houden haha.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een supermooie veranda.. ik word een beetje jaloers geloof ik haha );
    hele mooie kleuren hebben jullie gebruikt

    Groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen