zaterdag 11 juli 2015

Bezigheden


Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve reacties op mijn vorige post.


Als je niet echt uit de voeten kan, moet je maar met andere bezigheden aan de gang. Nu ben ik momenteel een sjaal aan het haken én een vest aan het breien (en ik geloof dat ik ergens ook nog een beginnend projectje heb van een deken... ergens), dus ik hoef me zeker niet te vervelen.


Dochterlief wilde een e-reader omdat zij altijd heel veel leest -vooral van die dikke rakkers- en ook nog eens vaak met het openbaar vervoer gaat voor haar opleiding. En al dat gesjouw was ze dan toch maar eens zat. Al haar vriendinnen hadden inmiddels een e-reader aangeschaft, wat de doorslag gaf aan haar om er zelf eentje onder de arm te nemen. Wat natuurlijk helemaal de doorslag gaf was het aantal gratis boeken dat ze kon downloaden. Het blijven studenten hé.

Nu heb ik al een hele tijd last van mijn ogen en kan daarom niet echt een boek lezen.
Ik ben altijd heel sceptisch geweest over zo'n ding. Ik moet een boek voelen, ruiken en aanraken. Dan heb je pas een echt boek voor mijn gevoel. Maar ja, toen hij eenmaal kwam..... jullie raden het al: Ik was meteen verkocht.


Alles kan helemaal naar eigen wens aangepast worden. Dus de letters iets groter, het licht wat lager, je kan zelfs de lettertype aanpassen! Wat een gemak! Dus meteen ook maar één besteld. En nu heb ik al twee boeken gelezen (en ben ik net begonnen aan de derde). Boeken is een groot woord, het zijn chicklits van Jill Mansell, maar wat een genot.

En ja, we blijven Hollanders, dus ook bij mij staat hij inmiddels vol met gratis boeken. ;)
Met het warme weer van de afgelopen tijd was het niet meer te doen om iets te handwerken (zwetende handen zijn geen werkende handen), dus kan ik nu lekker ontspannen een 'boek' lezen.


Echter, in het hoofd blijft het niet stil (ook al zit je zelf wel stil). De kriebels kwamen langzamerhand omhoog borrelen tijdens het lezen over de zoveelste leuke kerel die het hoofdpersonage tegenkwam. Ook al, toegegeven, zat ik al langer met het idee te spelen...


Ik wilde graag weer de bank tegen de muur hebben, maar ja als je zelf niet in staat bent om dat te doen wat moet je dan?? Rob was heel druk afgelopen weekend vanwege zijn rol als motorbegeleider bij de TOUR DE FRANCE!! Hoe gaaf is dat? Dus dan kan ik wel de bank willen verschuiven, maar daar had hij geen tijd voor. Maar gelukkig, een paar lieve knipperogen in de richting van dochterlief was genoeg om haar in actie te brengen. Op mijn aanwijzingen natuurlijk. Et voilá! Ze heeft zeker goed werk verricht.


Alles heeft weer zijn eigen plekje gekregen. 's Avonds moest Rob alleen nog de grote kruiklamp van de eettafel op het aanrecht zetten, zodat vervolgens Karel weer op de eettafel kon. Want ik had de arme kerel wel heel mooi op het houten bankje naast de bank laten zetten, maar hij stond daar niet echt veilig. Ik zag dochterlief, met haar neus in de e-reader, zich al uitstrekken en Karel op de grond belanden. Dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.


Dus ook al kan ik zelf niet uit de voeten, ik heb nog genoeg handen over.... ;)

liefs, Marjan

27 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's weer Marjan...wat heb je het toch prachtig!!!ik heb er heerlijk van genoten en de sfeer kunnen opsnuiven!!een mooi weekend lieve groet Dédy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's, echt genieten om naar te kijken!

    Groetjes, Inge
    de knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jack is zo schattig! (en ja, het ziet er allemaal weer tip top uit).
    Met een beetje samenwerking kom je er wel.... Welk boek ben je nu aan het lezen?

    Love,
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles weer op zijn oude plekkie. Ik vind het prachtig. Mijn schoonmoeder heeft ook een e-reader. Ik hou het nog bij boeken. Vind ik toch fijner. Al heb ik er nog maar twee gelezen dit jaar. Hihi tijd gebrek.
    Vandaag maar even genieten van het weer. Straks heerlijk bbq. Fijne dag vandaag!
    Liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vermaakt je gelukkig prima. We hebben manlief vorige week twee e-readers voor zijn verjaardag gegeven, één voor hem en één voor het gezin. Ik ben het helemaal met je eens: ideaal. Ook op het strand kan ik er prima in lezen. Heb er veertig boeken op staan en met koffers waar weinig meer bij kon, scheelde het de nodige kilo's aan boeken.

    Fijn dat je dochter heeft geholpen met schuiven. Als je zelf niet zoveel kan, is extra hulp wel heel prettig.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt het hele interieur weer omgegooid (ok..je dochter dan hihi) zie ik. Dit staat ook weer heeel mooi. Als ik eerlijk moet zeggen vond ik de bank in het midden van de kamer ook heeeel mooi staan.
    Maar soms is het gewoon praktischer ook soms met tv kijken.
    Ik heb weer genoten van je mooie foto's!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ex biepmiep ben ik nog steeds van de boeken. Hoewel er een e-reader in huis is, gebruik ik hem weinig. Al neem ik me wel steeds voor er nu eens wat op te downloaden voor mezelf. Maar wij gaan met vakantie meestal met de auto en dan is het geen probleem veel boeken mee te nemen, dus ik ben er niet zo bewust mee bezig.
    Wat heb je een sfeervol huis, Marja. Lief hoor dat dochterlief wat wilde schuiven voor jou!
    Liefs en van harte beterschap!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van wat ik kan zien, staat het weer super leuk. Want bij mij zijn heel veel foto's zwart. Misschien als ik later kijk dat het goed is want die van de vorige reacties hebben het schijnbaar niet.
    En ik heb nu ook nog steeds een boek, maar op de i-pad heb ik ook wel de gelegenheid om er een boek op te zetten.

    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke blog weer! Mooie foto's en leuk om weer eens iets over Karel te lezen. Gelukkig is hij nog heel.En Jack is zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeh je maakt me helemaal enthousiast over de e reader. Ik lees nu steeds boeken op mijn mobiel maar zo'n e reader klinkt ook goed! We gaan bijna op vakantie en er moet al een tas vol boeken mee. Dan is de e reader natuurlijk ideaal ... kan ik weer wat extra schoenen mee 😉!
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt! Zo sfeervol allemaal. Je hondje is ook erg fotogeniek!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige sfeerplaatjes weer :) hoop dat het snel beter gaat met je rug! Sterkte en beterschap ermee in ieder geval!! Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige sfeerplaatjes weer :) hoop dat het snel beter gaat met je rug! Sterkte en beterschap ermee in ieder geval!! Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige sfeerplaatjes weer :) hoop dat het snel beter gaat met je rug! Sterkte en beterschap ermee in ieder geval!! Liefs,
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het er gezellig uitzien zo! En met de bank tegen de muur lijkt het vaak toch wat ruimtelijker. Maarre.. Ben ik nou de enige die zich afvraagt wie/wat kerel Karel is?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi weer allemaal ..geniet van de zoner liefs Ria ...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja zo'n e-reader is super handig. Ik heb hem al jaren voor op vakantie. Als je snel leest en een paar weken op vakantie gaat dan nemen echte boeken veel te veel plaats in. Ook zijn ze behoorlijk zwaar. Bijkomend voordeel van een e-reader is dat je de letters kan vergroten en dus zonder leesbril kan. Dat is heel fijn. Verder ben je weer lekker bezig geweest samen met je dochter. Dat heeft weer mooie plaatjes opgeleverd. Gezellige post.
    Gr Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha klinkt heel bekend:) en toch willen verschuiven he? erg is dat......je kunt maar t beste in de schuur gaan zitten! en ook daar zouden we nog gaan opruimen, en dingen bedenken...pffff had vanmiddag hetzelfde...en daarna heb je pijn, dus slim dat je t uit handen geeft! geniet jij nu maar van je e reader! hou je, je tenminste gedeisd
    je laat wel prachtige sfeerfoto,s zien , wow.
    groetjes, inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben ook van de echte boeken, heb pas een studieboek op mijn tablet gelezen maar werd daar niet echt enthousiast van. Dat word ik wel van jouw foto's en sfeer! Sterkte met je rug, blijft toch lastig als je niet mobiel bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauwww.....wat is het toch mooi bij je, zo lekker rustig en alles zo op elkaar afgestemd! Heb genoten van je prachtige foto's! Complimenten weer voor me dochter :)
    Fijn weekend.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het moet frustrerend zijn daar te moeten zitten met pijn en je hoofd maalt vol met nieuwe ideen , gelukkig waren er ook de uitvoerende handen .zo heb je weer hele mooie hoekjes in huis . Echt mooi .
    Ik vroeg mij ook af , wie is Karel ? Ik dacht eerst de hond maar dat kon niet , een beeld dan ?
    En die Jill mansell romannetjes , die lees ik ook graag vooral in de vakantie .
    Dat gesleur met die boeken en leesbril , mss moet ik ook maar een e-reader aanschaffen.
    Beterschap , groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hai Marjan, hi hi... ik heb de verhuizing weer helemaal voor me gezien hoor. Ik vind het allemaal prachtig bij je staan, zo sfeervol. Maar ik begrijp je kriebel dat het soms anders moet. Blij als een klein kind, terwijl er meestal geen nieuw stuk in huis is gekomen. Kaarsje aan, happy!! Ook ik ben niet van de e-reader, alhoewel ik weet dat de boeken die ik lees meestal veel eerder verkrijgbaar zijn dan in de bieb, tja keus??
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Staat prachtig zo! Mooie foto's zo'n heerlijk sfeertje bij jullie.
    Ik ben maanden geleden met een boek begonnen, ben bij hoofdstuk drie en inmiddels ben ik het weer vergeten, ik zal dus opnieuw moeten beginnen. Je begrijpt, een e-reader is dus niet aan mij besteed haha ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige sfeerfoto's van je huis weer! Je hondje is trouwens ook zo schattig en fotogeniek!
    Ik lees altijd het liefst gewone boeken want ik krijg last van mijn ogen als ik te lang op een i-pad of computer staar, maar die dingen zijn wel reuze handig! Wat lief van je dochter dat ze je hielp, niks vervelenders als je vol met plannen zit en het niet zelf kan uitvoeren, hoop dat je gauw zelf weer uit de voeten kan!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Marjan,

    Altijd fijn als je een paar extra handen hebt die je te hulp schieten als je het zelf even niet kunt.
    Hopelijk is dat wel snel weer het geval, want wij vrouwen doen bepaalde dingen toch het liefst zelf!
    Zo'n e-reader lijkt mij ook wel wat, met de jaartjes worden je ogen toch minder en moet er een brilletje aan te pas komen, en dan hoeft dat niet meer omdat je de grote van de letters kunt bepalen!
    En wat ziet jouw keuken er mooi uit!

    Liefs Vittoria,

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waar zouden we zijn zonder onze gezinsleden;-)

    Ik 'doe het' nog steeds met ouderwetse boeken... beetje hetzelfde idee als wat jij erbij hebt/had... misschien moet ik ook eens overstappen hihi

    Wat een heerlijke post weer van jouw sfeervolle woning: Echt genieten!
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Marjan,
    Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je gezondheid..
    Ben heerlijke blogs aan het terug lezen!
    Wat is het weer mooi bij je & dan die foto's wauw!
    Geniet van de zomer!
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen